Stefaan Segers

Ze zorgden voor 3 overwinningen in het Thaise zand

De eerste wedstrijd werd ineens een grote test tegen China, de start verliep gelijkopgaand en China kwam zelfs op voorsprong (1-2) maar dat was ineens ook de laatste keer dat China op voorsprong kwam. Onze Scorpions moesten hard werken en liepen uit tot 7-3 via onze sterk scorende heren deze wedstijd en die kloof bleek voldoende om de wedstrijd uit te spelen en de winst binnen te halen (8-6).

De volgende 2 wedstrijden waren goed voor het vertrouwen en het doelsaldo en werden overtuigend afgesloten. Singapore (18-2) en Japan (18-5) gingen vlot voor de bijl en zo sloten onze Scorpions hun eerste dag af met in totaal 44 doelpunten. Die doelpunten zullen ze morgen ook nodig hebben wanneer met Hongarije hun 2de grote test geprogrammeerd staat. Hongarije versloeg China met 10-6 en blijkt dus hun grootste opponent te zijn voor de groepswinst.

Scherp zijn zal dus de boodschap blijven want in Groep C zagen we al dat Chinees Taipei Nederland versloeg met 6-5.

Onze paars-witte Scorpions Paulien Ryckx en Robbe Catthoor bleken voorlopig de meest productieve Scorpions met elk 9 doelpunten.

Alle info, alsook de livestreams, rond dit WK Beach vinden jullie op volgende pagina